مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس خبر داد:

هیدروژن و نفتای مازاد پالایشگاه تبدیل به بنزین می‌شود 



مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس گفت: گاز و نفتای مازاد پالایشگاه که زیر قیمت جهانی به فروش می‌رسد با کمک کارشناسان  شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس تبدیل به بنزین خواهد شد.
 
به گزارش صبح ساحل، علیرضا جعفرپور بروجنی که در مراسم امروز صبح  افتتاح طرح صادرات دریایی گاز مایع در بندرعباس به ایراد سخنانی می پرداخت افزود: این طرح با تلاش فراوان و اخذ مجوزهای لازم به ثمر نشسته است.وی در خصوص صادرات دریایی گاز مایع گفت: در پالایشگاه های مختلف در خصوص مازاد ال پی جی و عدم لجستیک کامل برای صادرات از طریق خشکی همیشه بحث بود که چرا مجبور هستند محصولات  باارزش  و   پاک  در شبکه‌های  سوخت مصرف کنند.جعفرپور ادامه داد: این امر با ضرر و زیان زیادی به کشور همراه بود تا اینکه پس از رایزنی با مسوولان کشوری و استانی طرحی آماده شد، در اجرای آن همه همکاران پالایشگاهی و مسوولان  استان دست به دست هم دادند و مجوزهای لازم برای صادرات دریایی از سایت باهنر اخذ شد.
وی با بیان اینکه طرح صادرات دریایی گاز مایع به نتیجه رسید گفت:  با لجستیک زمینی انرژی مشکلات پالایشگاه های استان و کشور حل و صادرات زمینی انجام خواهد  شد.
 
ارتقا  تولید بنزین 
مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس به ارتقا  تولید بنزین در این پالایشگاه گریزی زد و گفت: با تغییرات فرایندی ،خوراکی و شرایط عملیاتی تواتستیم بنزین را به صورت پایدار تا ۴۲ میلیون لیتر در روز  تثبیت کنیم .وی از رکود تولید بنزین تا ۵۴  میلیون لیتر در روز نیز مطالبی عنوان کرد که کشور در خصوص بنزین کمبودی نداشته باشد.
 
تولید آمونیاک از هیدروژن مازاد 
مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس از طرح های در دست اقدام خبر داد و اظهار داشت: یکی از آن طرح ها در رابطه با  تولید آمونیاک از هیدروژن مازاد است که اگر بتوان به اجرا در آورد هم  اشتغال ایجاد کنیم  و هم محصول  باارزش هیدروژن به دست می آید . جعفرپور افزود:اکنون هیدروژن  مازاد سوخته می شود البته آلایندگی ندارد اما منابع با ارزشی از بین می رود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  مناقصه های لازم  این طرح انجام شده  و طرح های مطالعاتی در حال انجام است. وی یادآور شد: با انجام این طرح  کودهای   نیترات آمونیوم  و سولفات آمونیوم  در کنار آن تولید می شود و این محصولات  را در زنجیره ارزش هیدروژن به بهره برداری خواهیم رساند. این مقام مسوول به چرخه ارزش  بوتان مازاد  و نفتان نیز اشاره ای داشت که در مسیر تولید اشتغال و محصولات بیشتر حرکت می‌کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها